DVD Robert Plant & Band of Joy : Live from the Artists Den už vyšlo! Provází ho nadšené recenze.

11. července 2012 v 20:46 | Robka |  Info
Včera vyšel dlouho očekávaný záznam z koncertu Roberta Planta a kapely Band of Joy, zaznamenaný loni v únoru v Nashvillu. O Robertu Plantovi se poslední dobou mnoho hovoří - a to i v souvislosti s jeho opětovnou spoluprací s Justinem Adamsem a Juldehem Camarou a novou kapelou Sensational Space Shifters. S těmito chlapíky právě zítra vystoupí v HMV Foru v Londýně. Ale abychom byli přesní - hlavní důvod, proč je Roberta všude stále plno, je jeho nezdolný talent, zkušenost a tvůrčí neklid, s nímž se pouští do svých projektů.
Asi málokterý umělec jeho generace se může pochlubit tak všestranným přístupem k hudbě - šedesátá léta prožil coby midlandský Beatnik, na jejich konci se stal zpěvákem New Yardbirds, sedmdesátky absolvoval coby zlatý rockový bůh, Angel von Zeppelin (byť s pochroumanými křídly), přežil s čistým štítem osmdesátky, devadesátá léta byla ve znamení spolupráce s Jimmym Pageem a do nového tisíciletí vstoupil minulostí zcela nezatížen, s novým elánem, nápady a s tak různorodými projekty, že ani skalní příznivec si nemohl být nikdy zcela jist, co přijde příště. Jisté ovšem vždy zůstávalo, že ať se Robert Plant pustil do čehokoli, vždy to bylo kvalitní a vytříbené dílo.
Také poslední album, které nahrál s kapelou Band of Joy a vydal předloni v září, zaznamenalo příznivé ohlasy jak na profesionální hudební scéně, tak i u fanoušků. Získalo nominaci na cenu Grammy a ocenění TEC za vynikající tvůrčí přínos, mimoto se stalo albem roku na desátém ročníku Americana Music Awards, konaném loni na podzim. Robert si, jak už je jeho dobrou tradicí, vybral opět skupinu výborných muzikantů a s radostí se pustil do spolupráce, při níž nechal svým kolegům prostor k vlastním nápadům.
Bylo to všechno tak jiné, než v dobách Led Zeppelin, kdy pracoval pevně ukotven v kapele. Teď si užívá tvůrčího rozletu a podle svých slov je šťastný, že potkal opravdu inspirující lidi a může vést dobrodružný život, plný veselí. To přišlo hlavně v posledních deseti letech.
Pokud jste slyšeli album Band of Joy a líbilo se vám, mohli byste být z nového DVD Live from the Artists Den nadšeni. Naživo se totiž kapele povedlo to, co z desky můžeme jen cítit - dokonalé propojení všech členů, harmonie a eklekticismus, které z jejich vystoupení doslova prýští. A pokud jste Band of Joy neslyšeli, přesto bych vám doporučila se na DVD podívat. Je totiž krásnou ukázkou toho, jak by měla fungovat sehraná kapela, jak pracovat s materiálem, starým v mnoha případech několik desetiletí a jak vypadá frontman, který sám sebe nijak nevyvyšuje nad ostatní - naopak, je pouhou částečkou celku; tak, jak by to v hudbě mělo být.
Robertu Plantovi bude příští měsíc čtyřiašedesát a víme, že v žádném případě nemíní dát muzice sbohem. Podle ověřených zpráv by mu mělo v příštím roce vyjít nové album s Band of Joy, pouští se do nových spoluprací, žije jednou nohou v Anglii a druhou v texaském Austinu s Patty Griffin, o níž se proslýchá, že se stala jeho ženou. V rozhovoru, který nedávno poskytl, srší svým typickým humorem a nadhledem:
"Nesnažím se vyloupit banku a už vůbec ne vyprodat Wembley Stadium, i když vím, jak na to." směje se a dodává: "Byl jsem člověk, který nahradil Keitha Relfa v Yardbirds. S hlasem, který se věkem mění a zlepšuje. Teď jsem jedno velké ucho."

2 lidé ohodnotili tento článek.